Re-Act
Fashion
Show jest jednym z najważniejszych i najbardziej znanych europejskich
konkursów promujących ekologiczną modę i odpowiedzialność
społeczną, w którym nawiązuje się do idei upcyklingu i trash
fashion. Biorą w nim udział młodzi projektanci, prezentując swoje
kolekcje ubrań przyjazne środowisku, wykonane z surowców wtórnych,
które zachwycają swoją oryginalnością i pomysłowym designem. Do
tej pory odbyły się trzy odsłony konkursu.
Konkursowi
przyświecają trzy podstawowe cele:
- promowanie życia w zgodzie z naturą oraz podnoszenie społecznej odpowiedzialności,
- stworzenie szansy dla młodych uzdolnionych projektantów i artystów wykazania się swoim talentem i zaistnienia na rynku mody,
- propagowanie wizerunku Łodzi jako miasta czynnie angażującego się w ochronę środowiska i wspierającego ideę recyklingu, a także ukazanie jej atrakcyjności pod względem artystycznym i modowym.
Każdego
roku w konkursie Re-Act Fashion biorą udział setki młodych
artystów. Do ścisłego finału trafia jedynie 21 osób, spośród
których wyłania się ostatecznie trzech laureatów. Zwycięzca
konkursu otrzymuje tytuł Re-Kreatora oraz główną nagrodę
prezydenta miasta Łodzi w postaci określonej sumy pieniężnej.
Ideę
Re-Actu wspierają znane osoby ze świata mody, ekologii i
show-biznesu. W
2009 roku ambasadorką Re-Act Fashion oraz prowadzącą galę
finałową była Iza Miko. W kolejnych latach rola ta przypadła
Kindze Rusin (2010), Adzie Fijał i Mateuszowi Szymkowiakowi (2011)
oraz ponownie Kindze Rusin (2012).
Opracowano na podstawie:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz